W naszej poradni przeprowadzamy diagnozy oraz opiniujemy w następujących obszarach:

  • zaburzenia rozwojowe u dziecka (autyzm, zespół Aspergera),
  • zaburzenia zachowania (ADHD – zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi, ADD – zespół zaburzeń koncentracji uwagi)
  • potencjał intelektualny oraz poziom rozwoju funkcji poznawczych (pamięci, koncentracji, spostrzegania)
  • specyficzne trudności w nauce: dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, dysortografia
    dojrzałość szkolna
  • problemy logopedyczne i neurologopedyczne ( dyslalie, Opóżniony rozwój mowy, zaburzenia kompetencji komunikacyjnych skorelowane z innymi zaburzeniami i chorobami)
  • problemy emocjonalne i wychowawcze dzieci i młodzieży innych trudności

Wydajemy opinie w sprawach:

  • odroczenia obowiązku szkolnego
  • wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
  • spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego/ przedszkolnego poza placówką
  • dostosowania wymagań edukacyjnych odpowiednio do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia
  • objęcia dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną w placówce edukacyjnej

Nasz PEDAGOG pomoże Państwa dziecku uporać się z takimi problemami jak:

  • dysleksja
  • zaburzona koordynacja wzrokowo – słuchowo – ruchowa
  • obniżona sprawność manualna
  • trudności w uczeniu się
  • problemy z koncentracją uwagi
  • nieharmonijny rozwój i in.

Nasz PSYCHOLOG będzie wspierał Państwa dziecko w walce z:

  • trudnościami szkolnymi
  • zaburzeniami o podłożu lękowym
  • zaburzeniami emocjonalnymi i nadpobudliwością psychoruchową
  • całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • zakłóceniami w funkcjonowaniu społecznym
  • zaburzeniami zachowania i in.

Nasz LOGOPEDA umożliwi Państwa dziecku pokonanie m. in. takich trudności:

  • dyslalie (zaburzenia właściwej realizacji głosek)
  • opóźniony rozwój mowy
  • niepłynność mowy
  • zaburzenia komunikacji skorelowane z innymi wadami i zaburzeniami

 

W związku z współpracą Poradni Geneza również z neurologopedą, obejmujemy pomocą dzieci z zespołami genetycznymi, alalią i afazją dziecięcą, mózgowym porażeniem dziecięcym, niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem czy zespołem Aspergera.
W razie potrzeby terapię prowadzą lub wspierają fizjoterapeuta i terapeuta integracji sensorycznej.